CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 19 October 2012

pertemuan & perpisahan adalah perjalanan kehidupan

salam..

pertemuan dan perpisahan adalah satu perjalan dalam kehidupan..setiap manusia telah ditentukan pertemuan dan perpisahan dalam kehidupan mereka...tidak kiralah pertemuan dan perpisahan itu diakhiri dengan kegembiraan atau air mata..yang pasti kita perlu tempuhi dan hadapi dengan tabah...pertemuan dan perpishan juga mengajar manusia untuk menghargai antara satu sama lain..kerna kita tidak pasti samada kita akan bertemu atau akan terpisah buat salema-lamanya..


apabila kita bertemu dengan seseorang, kita rasa begitu gembira..lebih2 lagi apabila pertemuan itu menemukan kita dengan seseorang yang kita sayang dan menciptakan seribu kegembiraan dan kenangan..pertemuan juga dapat mengajar kita menghargai seseorang...

dan apabila kita bertemu dengan seseorang yang kita sayang,kita rasakan bahawa kita telah memiliki segala-galanya..sedangkan itu semua hanya pinjaman daripada ALLAH kepada hamba-Nya untuk mengisi kekosongan dihati..walaupun sekejap,tetapi ia amat bermakna kepada seseorang..lebih2 lagi jika pertemuan tersebut merakamkan seribu kenangan yang indah..

tidak semua pertemuan yang indah itu akan berakhir dengan perpisahan yang indah..jika pertemuan tersebut dirancang dengan betul..maka perpisahan yang indah akan tercipta...dan apabila kita sudah bertemu,kita harus bersedia untuk berpisah..walaupun pahit,kita harus tempuhi jua kerna itu semua sudah tertulis dalam perjalanan kehidupan..

manusia juga tidak terlepas daripada merasai perpisahan..perpisahan hadir kerna ingin menguji tahap kesabaran,ketabahan & keimanan seseorang kepada-Nya...

apabila perpisahan hadir...kita rasakan bahawa hidup ini tidak bermakna lagi dan kita telah kehilangan segala-galanya..sedangkan itu hanyalah ujian yang harus kita tempuhi untuk menjadikan cerita dalam kehidupan kita lebih menarik...

perpisahan sememangnya menyakitkan..lebih2 lagi perpisahan dengan orang yang paling kita sayang..percayalah...ALLAH menjadikan perpisahan itu kerna DIA ingin menggantikan kita dengan pertemuan yang akan kekal dan akan membuatkan hamba-Nya bahagia

########

##awak...saya tahu..ALLAH pertemukan dan pisahkan kita pasti ada sebab musababnya...saya sedih kerna tidak dpat ucapkan selamat tinggal pada awak..ALLAH telah pisahkan saya dengan awak dan DIA gantikan saya dengan kawan yang baru pada hari ini..saya tahu awak memng telah membenci saya dan buang saya dari hidup awak..saya tidak kisah...kerna tidak prnah terdetik dlam hati saya untuk melakukan perkara yang sama terhadap awak...
saya tahu saya banyak buad salah pada awak..saya harap awak dapat maafkan saya...dan saya rasakn tidak tenteram selagi awak terus membenci saya..hurm..saya harap awak izinkan saya untuk menyimpan kenangan tersebut...even awak tidak rela...dan saya takkan lupakan memori itu..sampai bila2..
saya doakan awak berjaya dunia dan akhirat serta bahagia dengan pilihan hati awak..semoga akan kekal sehingga akhir hayat..

harap kita dapat bersua even hari tersebut tak pernah wujud

-Peace No Love-

0 comments: