CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday 12 November 2012

"kak, sini ade kerje kosong tak??"


…salam…

Hari ini hari pertama aku pergi cari kerja..hehe…ingatkan senang lah…rupe2 nye..hah..ambik kau…susah giler…well…memandangkan dah cuti sekolah…so…tibe lah mase tok cari2 duit poket..darpada dudux at rumah wat taik mata…habuk pom tarak…hahah….

Haish…memang penat lah hari  ni…pergi sana…dah full…pergi sini pom full gax….hurm….mule2..pergi ECM…jalan punya jalan punya jalan….sampai lah kat satu kedai fon..gaji 900..hurm…bereh dah tuh..paztu bile tanya2..dia nak pompan je..hurm…pergi lah aku jalan2 dalam ECM tuh macam orang giler…paztuh…mase gah turun gune escalator.., ade lah couple nih depan aku..perh!!…geli giler aku tengok..taw lah korang couple..tapi agak2 lah..nak maen kepit2 plak depan aku..perh….ingat aku heran sangat..hahah….ape lah nak jadik dengan budak2 skunk…mude dah sibuk2 nak couple2..spender pom mak bapak beli..haha..(koya bagus aku nih)…come on lah…sikit pom aku tak jelez..haha..aku kan forever alone.. so…aku tak batak lah nak couple2 nih..hahaha…

Then text member…tanya kat mane ade nak gune orang…dia cakap kat Ayam Penyet…aku pom pergi lah..gaji molek dah..1000..tapi bile tanya…jawapannye.."dah full la dik"..arh….bengkek betol…paztu manager tuh suggest suwuh tanye cawangan yang kat Megamall..aku pom pergi lah…mase OTW nak pergi tuh…aku stop kat traffic light…yelah..warne merah..takkan aku nak redah…haha..tengah tunggu lampu…ade lah dua orang budax india ni..naek motor..aku terkejut gax..tibe2 jerk dia wat senget motor…ingat kan dia nak jatuh…rupe2nye dia wat aksi giler…

Bayang lah..ade ke patot..mase tengah tunggu lampu..sempat lagi dia wat aksi ala2 drift…hahah…aku selok suke…haha..then paling aku tak boleh blah..untie yang naek kete….dia sampai tercenggang tengok keje giler 2 orang budax india tuh..hahah…terlintas dalam hati aku….manusia sekrang makin tak dop keje..hahah…

Eh2…lari plax dari tajuk nih..hahah..tu lah..syok sangat critew pasal budax india tuh…huhuh….then bile aku sampai jerk kat Megamall…aku tanye lah kat restoran Ayam Penyet tuh…."erm…kak..ade nak gune orang tak??" akak tu pom jawab.."dah full lah dik"…hah..macam bongok jerk..kalau dah full nape stay nak tampal iklan tuh…sumbax2…

Hurm…aku pom jalan lah dalam Mega tuh macam orang giler…naek lif,turun lif..naek escalator, turun escalator….habis satu Mega aku pusing..tak dapat2 gax…hurm…penat sangat berjalan..aku pom relax jap kat MCD…haha..bukan ape…nak curi Wi-Fi…haha..ape gune kalau fon canggih tapi setakat wat maen mesej jerk..hah…sempat gax lah aku online…haha….paz tuh aku ternampak iklan nak gune orang kat MCD & KFC.. aku ingat nak tanye yang kat MCD..tapi orang ramai pulax..malu saye…haha…aku pom nak pergi try kat KFC..orang ramai jugak..haha…

Susah2 sangat..aku pom balik..mase gah naek escalator tuh…aku perasan ade sorang awex nih…start aku kat bawah sampai aku naek tingkat atas..dia asyik pandang jerk..ahaha..bukan nak cakap aku perasan..tapi memang betol…hurh..tapi..sorry lah..aku forever alone..so..aku tak  layan lah awex2 nih..hahha…

Sampai jerk kat motor..aku baru teringat…ibu aku ade pesan..dia cakap…kalau susah2..pergi jerk buat 4time kat KFC yang kat TC uh…aku pom pergi lah TC…hurh…TC?? ape tuh TC?? takkan nak kene bagitaw gax..yelah..TC tuh..singkatan Teluk Cempedak…alah…tempat orang bermadu kasih,bermaen asmara..just orang yang pernah ade memori kat situ jerk yang akan ingat tempat tuh…hahah..(jiwang pulax)

Aku pom test apply…tapi tak tau lah dapat or tak..dah siap semua tugas aku…aku pom lepak lah kat tepi pantai tuh…melayan hati yang lara..sambil mengenang kembali memori yang pernah tercipta dulu…(cewah…jiwang plax)hahah….tengah sedap melayan angin pantai waktu petang..aku terpandang sekumpulan manusia yang tengah lepax kat tepi pantai tuh.. mule2 tak berape jelas…bile aku perhati..hahah..guest what??…haha…rupe2 nya MAT SALLEH lah..!! hahah..macam bongek jerk…bayanglah..just pakai spender ngan c**i jerk…maen baring kat  atas pasir…hahah…bolox2…

Then….tengah sedap2 aku melayan hati yang lara nih..ade pulax yang wat cending..bukan ape..just ade sepasang couple nih…haish….naek meluat aku tengok..kalau nak bermesra pom agax2 lah..ni..siap maen baring2, maen tarik2 kaki pulax..belum campur ngan maen pegang2 lagi…PERH!!!memang tak tahu malu betul…biasalah..orang bercouple memang macam tuh..hurm…naseb baek lah aku nih forever alone..haha…

Okeylah..memandangkan karangan aku dah macam budax SPM..baek aku stop dulu..kalau panjang2 nanti penat pulax nak bace..haha..pape hal..aku memang takkan lupekan pengalaman pertama aku cari kerja..hahaha….

~sekian~

-Peace No Love-

0 comments: