CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 18 November 2012

cuti sekolah punya cerita


…salam…

Bile dah cuti sekolah..ni lah kerja aku…makan tido,makan tido..hahaha..kan best jadi anak lelaki..tak payah susah2 nak kene buat kerja rumah..hahaha…bukan ape..dah aku tak tahu nak buat kerja ape..apply 4time kat KFC sampai sudah tak telefon2..hurm…. *sediy*

Hurm…so untuk mengisi masa yang banyak sangat terluang tuh aku pergi lah memancing…hehe..memang nil ah aktiviti aku bile setiap kali cuti sekolah yang panjang…semalam pergi memancing dengan ibu…hah?? Ibu?? Ramai orang pelik bile tengok ibu aku memancing..kenape?? tak percaya?? hahaha….tapi tu lah reality nya..

Aku memang selalu pergi memancing dengan ibu….dah…hahah…tapi semalam tak dapat hasil lah…habis umpan aku..asyik2 sangkut kat pukat jerk…huhuh…but..ibu aku dapat lah hasil..tak banyak..just ikan gelama jer sekor…hahaha….

Balik tak balik pukul 4 pagi..perh..esok bangun solat subuh pom tak bolei nak bukak mate.hahah…well memandangkan semalam tak dapat ikan..hari ini aku pergi memancing dengan cousin aku…haha…

Keluar awal..tapi tersngkut kat Bandar sebab hujan…huhuhu…sampai jerk tempat mancing..masuk waktu maghrib..so..solat lah dulu..dah siap semua…start lah mancing….yes..akhirnya…aku dapat lah hasil..just dua ekor anak ikan gelama jerk…haha…pape hal dapat jugak…tengah sedap2 ngail..ade pulax orang ganggu…huh..ape lagi..aku pom kemas2 barang pergi port lain..

Sampai jerk kat port baru..ade lah family nih tengah mancing…daripada ayah sampai anak..semua mancing..tapi..tapi…anak dia yang mancing tuh bukan lelaki..haha..perempuan doe..cun giler..nak mancing pom x bolei nak konsentret…*gatal*

Then..mancing punya mancing..tak sedar dah lewat..ingat awal lagi..bile tengok jam…huh..pukul tiga pagi sudah..so..aku kemas2 balik….well..memandangkan Bandar kosong..jalan pom lenggang..haha..macam Bandar berhantu sudah…aku pom buat kerja gila..hahah…nyalakan unggun api..then bawak unggun api keliling Bandar sambil naik motor..hahah…

Paztuh…wat kucar…main2 depan kereta..haha..paling best.. guest what?? hahhah….ikot kepala cousin aku…kiteorang pergi kacau BAPOK/MAK NYAH..hahah…tengok dari jaoh lawa..bile pergi dekat2..hahah…suara kasar giler..huwahaha…aku bukan lah nak melanggan..just pergi kacau jerk..heheh….

Aku memang takkan lupekan perkara nih…& yang paling takkan aku lupekan awex yang aku jume mase ngail tuh..hehe…muah….

~sekian~

-Peace No Love-

0 comments: